Casemanager dementie

Onze casemanagers dementie geven advies en begeleiding aan cliënten en mantelzorgers bij geheugenproblemen of dementie. Ze helpen met alles wat bij dementie komt kijken en fungeren als centraal aanspreekpunt voor de verschillende betrokken hulpverleners. 

Wat doet een casemanager dementie?

De casemanager dementie begeleidt thuiswonende cliënten en mantelzorgers gedurende het gehele ziekteproces, van vermoeden van dementie tot aan het traject van opname. De casemanager geeft voorlichting, informatie, advies, emotionele ondersteuning en begeleiding en werkt nauw samen met specialisten, huisartsen en andere professionals.

Casemanager dementie inschakelen?

Het inschakelen van een casemanager dementie gaat altijd via de huisarts, geriater, neuroloog of andere zorgverlener. Zij kunnen contact opnemen met Thuiszorg Inovum. Er zijn geen kosten verbonden aan het inschakelen van een casemanager dementie. Ook als er een vermoeden is van dementie maar nog geen diagnose is gesteld kan de casemanager dementie ingeschakeld worden.

Ketennetwerk Dementie Gooi & Vechtstreek

Het ketennetwerk Dementie Gooi & Vechtstreek is ontstaan vanuit het Landelijk Dementie Programma (LDP) en zorgt ervoor dat professionals beter kunnen samenwerken en de zorg soepeler verloopt. De volgende organisaties zijn aangesloten: Alzheimer Nederland ‘t Gooi, Amaris Zorggroep, Gemeenten Gooi & Vechtstreek, Gemeenschappelijke Huisartsen Organisatie, GGz Centraal, HilverZorg, Inovum, Tergooi Ziekenhuizen, Versa Welzijn en Vivium Zorggroep.

Contact met Thuiszorg Inovum

Vragen? Neem gerust contact op via de telefoon: 035-58 88 200. Ook kun je ons een mail sturen via onderstaande knop.

Stuur een mail!